sobota, 4 października 2014

SOBOTA ZE SPEEDCOOK'IEM: czekoladowe ciasto z awokado!

Słodki chlebek czekoladowy na "dzień dobry"? Dodatkowo zdrowy? Wegański? Tak, to możliwe! I coś czuję, że nikt nie odmówiłby kawałka. Mam rację? To mój debiut, jeśli chodzi o wypieki z awokado. Debiut jak najbardziej udany! Kawałek mocno czekoladowego chlebka, do tego szklanka mleka i jestem w niebie!





CZEKOLADOWE CIASTO Z AWOKADO
/Przygotowane w Speedcook'u/
Przepis (mała tortownica):
100g gorzkiej czekolady 99%
100ml wrzącej wody
200g mąki żytniej razowej
1 (miękkie) awokado
200g cukru trzcinowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
50ml oleju z orzechów arachidowych
+ olej do wysmarowania tortownicy
Piekarnik nagrzać do 180 stopni (opcja grzania: termoobieg). Tortownicę wysmarować olejem. Awokado obrać. Do naczynia miksującego włożyć połamaną na kostki czekoladę, wlać wrzącą wodę. Nastawić maszynę: obroty 5, czas 30 sekund. Włączyć. Dodać awokado, mąkę, cukier, proszek do pieczenia oraz olej. Ponownie nastawić maszynę: obroty 4, czas 60 sekund. Włączyć. Po tym czasie powinniśmy uzyskać gęstą, jednolitą masę. Tak przygotowaną masę przełożyć do tortownicy. Wstawić do piekarnika. Piec przez 40-50 minut, aż do "suchego patyczka".Gotowy chlebek wyjąć z piekarnika i ostudzić.

16 komentarzy:

  1. najlepiej! nie dosyć, że ulubiona czekolada to jeszcze wegański wypiek <3 wyobrażam sobie ten boski smak! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Intensywnie czekoladowy... wpraszam się na kawałek <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam takie ciacho jakiś czas temu i muszę przyznać, że tak- jest pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie debiuty są najlepsze :) Wygląda ultraczekoladowo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli o mnie chodzi, to rację masz! :) Proszę o podwójną porcję, o tu, o tu, na :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnio robiłam bardzo podobny, z tym że jeszcze dorzuciłam fasolę ;) ciasta z awokado są przepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja chcę chociaż kawałek! Kocham takie rarytasy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialności. Uwielbiam czekoladę,awokado i słodkie wypieki z mąką żytnią <3

    OdpowiedzUsuń
  9. masz rację - takiego ciasta się nie odmawia :D uwielbiam awokado na słodko!

    OdpowiedzUsuń
  10. z awokado robiłyśmy też to moje ciastko z pamiętny składnikiem schisandru.. :D
    wygląda bajecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. ale pięknie wyrośnięty! zjadłabym cały sama ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne ci wyszło to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Śniadanie dodające energii na cały dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  14. super! zamiast masła lub innego tłuszczu...awokado, na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda smakowicie, muszę wypróbować! :)

    Zapraszam również do siebie: http://scritto-con-la-pasta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń